Godjul!!

Vi har nu lyckats ta oss hem till det iskalla sverige, det är verkligen sa jävla kallt här så jag vågar inte gå ut. Men det är snart julafton så det går bra i af. Nu får jag lön för allt skäggodlande, det är fett inne med skägg på julafton! Det känns skönt att vara hemma i a f. Här klommer lite bilder från slutet av resan när vi var i Thailand och Qatar med Jenny och våran nya vän Jimmy! Ikväll är nästan hela "familjen" samlad i Halmstad, Johan  kommer med buss ikväll och Mads kommer också om ett par timmar, antz är redan nere i Halland! Så ikväll går vi kanske ut och tar en reunion öl eller två.

Sammanfattningsvis så är både jag och Madde väldigt nöjda med hela resan. Det var lite strul med sjukhus hit och dit ett tag, men vi klarade oss hem helskinnade och det är det viktigaste! Ja, nu återstår bara att önska alla en god jul, denna bloggen kommer nu sakta men säkert återta sin ställning som sveriges hetaste modeblogg! =) GodJul

Julstämning ffs

Bakfulla bestämde vi oss för att åka till Aquaria och kolla in hajar som Johan alltid snackar om. Men såg att de var fritt inträde på grönan, så vi gick ju självklart in där! Sög i oss julstämningen som erbjöds i form av julmusik, julöl, julmarknad, jultomte och en å annan pepparkaka!

Inte bara dagens high scores utan han krossade singstar rekordet sen 2002!!!
(Med Låten Tiny dancer)

Hitta Johan leken!

Förfest med Anton, Johan, Emma, Carl och Josephine på länk!

Sen bar det av till Carmen och självklart Skeppsbar!

GOD JUL!

Hitta Johan facit!

Singapore sling

Hej!

Filippinerna var jättebra, vi hann med mycket trots alla sjukdomar. När Madde skrevs ut från sjukhuset tog vi en buss norrut för strandliv. Vi hittade en liten by med en folktom strand där vi surfade lite (jag och Madde flöt omkring mest men Petter lyckades bra), firade Maddes födelsedag med hembakt tysk äppelkaka, gjorde några fler läkarbesök och blev osams med en otrevlig tysk hotellägare (som nu är en ac-sladd fattigare).

Sen åkte vi upp i bergen. Bussresan upp var jättefin och utsikten väl framme om möjligt ännu finare. Vi hyrde en guide som visade oss runt och tog med oss att titta på en grotta. Vi trodde att vi skulle få kika in lite i grottan på sin höjd men plötsligt stod vi med vatten till midjan långt nere i berget. På kvällen bjöd han med oss på karaoke. Jag och Madde sjöng några duetter men Petter höll låg profil.

Sen var det dags för oss att lämna Filippinerna och vi bestämde oss för att åka till Caroline i Singapore och hälsa på. På flygplatsen visade det sig att vi stannat längre än våra visum tillät så vi var tvugna att betala böter för att få gå på planet. Där rök våra budgetar, igen. Vår nya grej är att försöka leva på en dollar om dagen. Hitills lyckas vi inte så bra, SIngapore är inte så budgetvänilgt och av nån anlednig hittar vi alltid ursäkter som får det att kännas okej att lyxa till det idag också. Men imorn så!

Hur som helst har vi det jättebra. Imorn åker vi till Thailand för lite mer sol och bad och sen är det inte så långt kvar tills vi ses allihopa.

Johan och Anton -  Nyårsfest i Solna med vattenpipa, solnapizza och tolvslagsöl på berget?